×
TUR ENG
KAYÜ Anasayfa
2024 YKS Ek Yerleştirme ile Üniversitemize Yerleşen Adaylarının Kayıt İşlemleri


2024 YKS Ek Yerleştirme ile Üniversitemize Yerleşen Adaylarının Kayıt İşlemleri

 

* e-devlet üzerinden 25-27 Eylül 2024 tarihleri arasında internet üzerinden https://www.turkiye.gov.tr/ adresine girerek “e-hizmetler” bölümünden kayıt yaptıracaklardır.

* Online kayıt sistemi  üzerinden 25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında kayıt yaptıracaklardır.  

https://sis.kayseri.edu.tr/oibs/ogrsis/ogr_on_kayit_op.aspx

Kayıtlarla İlgili Önemli Not:

** Üniversitemize yeni kayıt olan öğrenciler öncelikle e–devlet üzerinde kayıt yaptıracaklardır. e-devlet üzerinden kayıt yaptıramayan öğrenciler Üniversitemizin Öğrenci Bilgi Sisteminden (OBS) kayıt yaptırabileceklerdir. 

https://sis.kayseri.edu.tr/oibs/ogrsis/ogr_on_kayit_op.aspx   e-devlet veya Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden kayıt yaptıran öğrencilerin herhangi bir kayıt evrakını Üniversitemize teslim etmelerine gerek yoktur.

 

** 2024-YKS Ek Yerleştirme sonucunda Üniversitemiz Yükseköğretim programlarına kayıt hakkı kazanan ancak liseden mezun olamayan veya Lise mezuniyet bilgilerinin sistemde olmaması nedeniyle e-devlet sisteminden kayıt yaptıramayan adaylar Online kayıt sistemi üzerinden “Online Kayıt” bölümünden kayıt yaptıracaklardır. (UYARI… Bu öğrencilerin 31 Aralık 2024 tarihine kadar Lise Diplomalarını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına getirmemeleri durumunda Kayıtları silinecektir.)

***Kılavuzlarda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar. Söz konusu kararlar öğrencilerin YKS tercih ve yerleştirmelerinde herhangi bir programa yerleştirilmesine engel değildir. Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

 

2024 YKS ile SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ Programına Yerleşen Öğrencilerimizin Dikkatine!

2024 YKS ile yerleşen adaylarımızın kayıtları Üniversitemizin Online kayıt sistemi (OBS) üzerinden kayıt yaptıracaklardır.

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı için İstenen Belgeler:

-Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programına kayıt yaptıracak öğrencilerin ÖSYM Kılavuzunda yer alan Madde 10’a göre uygulaması gereken süreçler bulunmaktadır.

Bk.10 SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ (ön lisans) mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

  • Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak. Adli Sicil Kaydı veya Adli sicil arşiv kaydı bulunmamak.
  • Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü (devlet veya özel) bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb). (E-devlet üzerinden veya sağlık ocağından alınan raporlar geçersizdir)

İlgili evrakları tamamlayan öğrencilerimizin evrakları 25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’na onaylatarak aşağıda yer alan bilgilerle birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na teslim etmeleri gerekmektedir.

Öğrenciler cep telefonu numaralarını ve iletişim adreslerini de kayıt ile ilgili işlemlerde ve teyitlerde kullanılmak üzere yazılı olarak bildirmeleri gerekmektedir.

Aday Öğrencilerimiz kendisi dışında ulaşabileceğimiz bir yakının adını soyadını, yakınlık derecesini, cep telefon numarasını ve ikamet adresini de ayrıntılı olarak belirtmeleri gerekmektedir.

Kayseri Üniversitesi Adres : Mevlana Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERİ

Telefon : +90 352 432 32 50/+90 352 432 33 50

Fax : +90 352 504 38 37

Web: https://www.kayseri.edu.tr/ https://ogrenci.kayseri.edu.tr/

E-Posta : ogrenci@kayseri.edu.tr

basinyayin@kayseri.edu.tr

 

 

 


20 Eylül 2024 Cuma