×
TUR ENG
KAYÜ Anasayfa
2021 DGS Ek Yerleştirme Duyurusu

2021 DGS Ek yerleştirme sonuçlarına göre Üniversitemiz programlarını kazanan adayların kayıt işlemleri 02-05 Kasım 2021 tarihleri arasında yapılacaktır.


E-DEVLET SİSTEMİNDEN KAYIT İŞLEMLERİ

E-kayıt yaptırmak isteyen adaylar, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının e-devlet kapısı üzerinden sunduğu "Üniversite E-Kayıt" uygulamasını tıklayarak, https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresi üzerinden 02-03 Kasım 2021 saat 23:59'a kadar elektronik kayıt işlemlerini gerçekleştirebileceklerdir.


Elektronik kayıt yapan adayların, ders kayıt işlemlerinde sorun yaşamamaları için e-kayıt işlemlerinin başarıyla gerçekleştirildiğine dair yazıyı ekranda görmeleri gerekmektedir.

ONLINE KAYIT SİSTEMİ (ÖBİSİS)’DEN KAYIT İŞLEMLERİ

            2021-DGS Ek sonucuna göre, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Üniversitemiz yükseköğretim programlarına girmeye hak kazanan adaylar kesin kayıt işlemlerini 02-05 Kasım 2021 tarihleri arasında ÖBİSİS (Öğrenci Bilgi Sistemi) obisis.kayseri.edu.tr sisteminden yapabileceklerdir.

Online kayıt sistemi üzerinden https://obisis.kayseri.edu.tr adresine girerek şifremi bilmiyorum sekmesinden şifre oluşturup “Online Kayıt” bölümünden kayıt yaptıracaklardır. Kayıt yaptırdığınıza dair belge çıktısını (öğrenci belgesini) ÖBİSİS üzerinden alabilirsiniz.

Askerlik durumu nedeniyle ÖBİSİS ve/veya E-Devlet sisteminden kayıt yaptıramayan erkek adayların bağlı bulundukları Askerlik Şubesinden alacakları “Yükseköğretime Kayıt Yaptırmasında Askerlik Yönünden Sakınca Yoktur” ibaresini içeren belge ile 2021- DGS Ek sonuç belgesinde belirtilen kayıt tarihinde Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir.

DERS İNTİBAKI NASIL VE NE ZAMAN YAPILIR

Dikey Geçiş ile Üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin sadece yerleştiği sınava esas olan ön lisans programı öğrenimi sırasında alınan dersler üzerinden intibak işlemleri yapılacaktır. Söz konusu dersler için Üniversite kayıt tarihini takip eden iki hafta içerisinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na gelerek intibak işlemini başlatması gerekmektedir. İntibak İşlemi için gelen öğrencilerimiz ön lisans mezuniyetlerini gösterir e-devlet çıktısını da yanlarında getirmelidir.

İntibak işlemi kayıt işleminden sonra 1 kere yapıldığından bu işlemi yaptırmayan öğrenciler intibak haklarından vazgeçmiş sayılırlar. İntibak işlemini başlatan öğrenciler ÖBİSİS üzerinden daha önceki öğrenimine ait ders bilgilerini ve notlarını sisteme girdikten sonra not durum belgelerini ve ders içeriklerini intibak komisyonlarına şahsen teslim etmek zorundadır. Komisyon tarafından yapılan intibak işlemi sonunda öğrenciler bu rapor neticesinde almaları gereken dersleri almak ve başarılı olmak zorundadır.


01 Kasım 2021 Pazartesi